Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, geleneksel medya ile sosyal medya arasındaki bağlantıyı kurarak sosyal medyanın gazeteciliğe nasıl entegre olduğunu açıklamayı amaçlar.
Dersin İçeriği:
Bu ders gelişen medya teknolojileri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Özellikle sosyal medyanın gazeteciliğe nasıl entegre olduğu incelenecektir. Öğrenciler derste yapacakları uygulamalarla bloglar, mikrobloglar, podcastler, RSS, viral videolar ve gelişen diğer web teknolojileri konusunda uzmanlaşacaklardır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1- Ders, 2- Tartışmalı Ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal medya kavramının gelişimini ve geleneksel medya üzerine etkilerini tanımlar. | 2, 7, 9 | 1, 2 | A, C |
2. Geleneksel medya ve sosyal medya arasındaki bağlantıyı kurar. | 2, 7, 9 | 1, 2 | A, C |
3. Sosyal medya bileşenlerini açıklar. | 2, 7, 9 | 1, 2 | A, C |
4. Blog, mikroblog, sohbet odaları, sosyal ağlar gibi sosyal medya bileşenlerini yorumlar. | 2, 7, 9 | 1, 2 | A, C |
5. Sosyal medyanın gazeteciliğe nasıl entegre olduğunu açıklar. | 2, 7, 9 | 1, 2 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Medya kavramının açıklanması | |
2 | Sosyal Medya Teknikleri | |
3 | Küreselleşmenin Sosyal Medya’ya etkisi | |
4 | Sosyal Ağ Siteleri | |
5 | Network (Ağ) Teorisi | |
6 | Blog, Blogging ve Blog yazarları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Facebook sayfası yaratma | |
9 | Gazeteciler ve Facebook | |
10 | Gazeteciler ve Twitter (Yurttaş Gazeteciliği Kavramı) | |
11 | Açık Kaynak Problemi | |
12 | Oyuncu Teorisi (Gamer Theory) : Second Life Oyunu ve video oyunları | |
13 | Dijital Bölünme ve Web | |
14 | Sosyal Medyanın Geleceği | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Safko, L., ve Brake, D., (2009). The Social Media Bible:Tactics, Tools & Strategies For Business Success, New Jersey: John Wiley and Sons Inc. |
Diğer Kaynaklar | Meeker, M., Devitt, S., Wu, L. (2010). Internet Trends. Morgan Stanley Research. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Vize ve final. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | ||||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri