Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders toplumları etkileyen sorunları tartışmaya açmayı ve bu konularda bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Derste özellikle göç, eğitim sorunları, dezavantajlı gruplara yönelik algı, şiddet, terör, töre, çevre sorunları gibi Türkiye’de yaşayan insanları etkileyen konular ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders 2: Tartışmalı Ders 15: Ödev, 19: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sosyal sorunları tanımlar ve farklı yaklaşımları tartışır. | 3 | 1, 2, 15 | A |
2) Toplumsal sorunların kaynağını ve gelişiminin tartışır. | 3 | 1, 2, 15, 19 | A, C |
3) Toplumsal sorunların üretilmesi ve çözümünde gazetecilik mesleğinin rolü ve gücünü değerlendirir | 3, 5, 8 | 1, 2, 15 | A, C |
4) Medyanın toplumsal sorunlara bakışı ve aktarımını tartışır. | 3, 5, 8 | 1, 2 | A, C |
5) Farklı konuları ele alır ve bütün halde değerlendirebilir. | 3 | 1, 2 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplumsal Sorunlar: Kavramsal Tartışma Ve Yaklaşımlar | |
2 | Medya Ve Çevre Sorunları | |
3 | Medyanın İyilik Vitrini: Hayvan Haklarının | |
4 | Gençlik Sorunları Ve Eğitim | |
5 | Toplumda Cinsiyet Rollerinin Biçilmesinde Medyanın Rolü | |
6 | Engelli Algısında Medyanın Rolü | |
7 | Göç- Nüfus Politikaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Suç Ve Suçun Olağanlaştırılması: Medya Ve Suç İlişkisi | |
10 | Şiddet Politikası: Medyada Şiddetin Doğası | |
11 | Terör Ve Medyada Sunumu | |
12 | Yoksulluk- Zenginlik: Medyanın Kavramları Yeniden Üretimi | |
13 | Töre: Görünmez Olağanlık | Anlatım ve Konuk Konuşmacı |
14 | Toplum Katmanlarının Üç Maymunu: Çocuk- İstismar Ve Medya | |
15 | Bireyselden Toplumsala: Bağımlılık Ve Medya | Anlatım ve Konuk Konuşmacı |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Inroduction to Social Problems, T.J.Sullivan, |
Diğer Kaynaklar |
Türkiye'nin Toplumsal Sorunları , Doç. Dr. Mustafa Gündüz, Ankara :Anı
Inroduction to Social Problems, T.J.Sullivan, Kazan, Hüseyin. (2016), Terör- Medya İlişkisi ve MEdyada Terör Haberciliği, https://dergipark.org.tr/tr/pub/guvenlikstrtj/issue/26863/282496
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yed.tepe.edu.tr |
Ödevler | Öğrenciler Ders akışında bulunan konulardan birini, belirlenen dönemde gazete haberlerini araştırıp rapor hazırlayacaklar. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri