Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilerin uluslararası iletişim ve haber ajansları ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve sorunları ile ilgili bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Ders, uluslararası iletişim, haber ajansları, bilgi edinme hakkı, haberciliğe uluslararası yaklaşımlar, yeni medya düzeni, küreselleşme ve etki alanı, uluslararası kuruluşların bilgi akışı ile ilgili karar ve düzenlemeleri içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Ödev, 19: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Uluslararası iletişim ile ilgili kavram ve yaklaşımları tanımlar. | 1, 4 | 1 | A, C |
2. Uluslararası kuruluşların haber ile ilgili tanım ve yaklaşımlarını açıklar. | 1, 4 | 1, 2 | A, C |
3.Haber ajanslarının işleyiş ve yapıları ile ilgili bilgiyi ifade eder. | 4, 5, 8 | 1, 19 | A |
4. Küreselleşmenin haber ve gazetecilik üzerindeki içerik ve teknolojik etkilerini tartışır. | 3, 4, 5, 8 | 1, 2 | A |
5. Haber medyasının ulusal ve uluslararası paydaşlarıyla ilişkisini ve bu paydaşların habercilik üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 3, 4, 5, 8 | 1, 13 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Dersin anlatımı ve ders izlencesinin paylaşımı |
2 | Uluslararası İletişimin Tanımı ve Kavramsal Çerçeve | |
3 | Uluslararası İletişime kuramsal yaklaşımlar | |
4 | Uluslararası Haber Ajansları: Tanım, İşleyişi ve Yapılanması | |
5 | Uluslararası İletişimde Kimlik- kimliksizleştirme | |
6 | Haber Ajanslarının türleri ve yapıları (Ulusal- Uluslararası ajanslar ve resmi ajanslar) | |
7 | Haber Ajanslarının sorunları | Konuk Konuşmacı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşme ve iletişim ağlarının oluşumu | |
10 | Bilginin dolaşımı ve bilgi edinme hakkı: Yasal yorumlar ve yaklaşımlar (BM Kararları ve AİHM maddeleri) | |
11 | Bilgi edinme özgürlüğü | |
12 | Yeni medya düzeni | |
13 | Teknolojinin içeriğin dağıtımına etkileri | |
14 | Uluslararası sansür ve denetim: Haber kaynakları ve haber ambargosu | |
15 | Haber ajanslarının içerikleri | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ders Notu
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | Bir uluslararası haber kuruluşunun incelenmesi |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | |||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
3