Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, dijital medyada yayınlama ve raporlama üzerine odaklanarak hem teorik hem de pratik bir anlayış sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu ders dijital medyanın gazetecilik mesleğine etkilerini anlamayı ve tartışmayı içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yeni medya kavramını tanımlar | 1,2,5,6 | 1,2,3 | A,C |
2. Yeni medya alanındaki gelişmeleri saptar | 1,4,5,6 | 1,2,3 | A,C |
3. Geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş sürecini yorumlar | 1,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
4. Gazetecilik alanındaki teknolojik yeniliklerin altını çizer | 3,5,6 | 1,2,3 | A,C |
5. Dijital ortamda haber yapma pratiklerini edinir | 2,5,7,9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital gazetecilik ve kavramlar | Dijital Gazetecilik alanındaki kavramlara giriş |
2 | Yeni medya ve sosyal medya arasındaki farklılıklar | Feldman, T. (1997). An introduction to digital media. Psychology Press |
3 | Küreselleşme ve Yeni Medya | Pavlik, J. 2001. Journalism and new media. New York: Columbia University Press |
4 | İnternet ve diğer mobil cihazlar arasındaki yöndeşme kavramı | Singer, J.B. (2004) ‘Strange Bedfellows? The Diffusion of Convergence in Four News Organisations’, Journalism Studies 5(1): 3-18. |
5 | Dijital medyanın sosyal ve ekonomik etkileri | Digital Journalism: Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism, Kevin Kawamoto Rowman & Littlefield, 2003 |
6 | Dijital medyanın kültürel ve siyasi etkileri | Digital Journalism: Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism, Kevin Kawamoto Rowman & Littlefield, 2003 |
7 | ARA SINAV | |
8 | Dijital medyanın gazetecilikteki rolü | Cottle, S. (2003) ‘Media Organisation and Production: Mapping the Field’, in Cottle, S. (ed.) Media Organization and Production. London: Sage Publications. |
9 | Online Gazetelerin incelenmesi | Türkiyede’ki Online Gazetelerin İncelenmesi |
10 | Online Gazetelerdeki Yapı Değişikliği ve değişen roller | Scott, B. 2005. A contemporary history of digital journalism. Television and New Media 6(1): 89–126. |
11 | Siber Kültür ve Kimlik | Sigman, A. (2009). Well connected? The biological implications of ‘social networking’. Biology, 56(1), 14-20 |
12 | Siber Suç, Siber Savaş ve Siber Ekonomi | Compaine, B. M. (Ed). (2001). The digital divide: Facing a crisis or creating a myth? Cambridge, MA: MIT Press |
13 | Dijital Medyanın Geleceği |
Bowman, S. and C. Willis. 2003. We media: How audiences are shaping the future of news and
information. The Media Centre. http://www.hypergene.net/wemedia/download/we_media.pdf (accessed 18 June 2009) |
14 | Konuk Konuşmacı | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Digital Media Tools, Nigel Chapman.,2008
Digital Journalism: Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism, Kevin Kawamoto Rowman & Littlefield, 2003 |
Diğer Kaynaklar |
Convergence Culture:Where Old and New Media, Henry Jenkins,
Journalism, Society and Politics in the Digital Media Era (Book): Nael Jebril, ,Stephen Jukes, Sofia Iordanidou and Emmanouil Takas (2020) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Dijital medya ile ilgili akademik makaleler |
Ödevler | Online gazetelerin analizi |
Sınavlar | Ara sınav , Final sınavı ,Blog yaratma ödevi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | |||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 8 | 104 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2