• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
JRN 242
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, yayıncılık ve haberciliğe odaklanarak dijital medya hakkında hem teorik hem de pratik bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler dijital medyanın gazetecilik mesleği üzerindeki etkisini öğreneceklerdir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 
Dersin Öğrenme Çıktıları
Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Yeni medya kavramını tanımlar 1,2,5,6 1,2,3 A,C
2. Yeni medya alanındaki gelişmeleri saptar 1,4,5,6 1,2,3 A,C
3. Geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş sürecini yorumlar 1,3,4,5 1,2,3 A,C
4. Gazetecilik alanındaki teknolojik yeniliklerin altını çizer 3,5,6 1,2,3 A,C
5. Dijital ortamda haber yapma pratiklerini edinir 2,5,7,9 1,2,3 A,C

 

Dersin Akışı

1 Giriş  
2 Dijital medya kavramlarının açıklanması Dijitalleşme ve Dijital Medyanın Temel Kavramlarına Giriş
3 Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farklar Franklin, B., & Canter, L. (2019). Digital Journalism Studies: The Key Concepts. Routledge.

 

4 Dijital Ekonomi ve Gazetecilikte Dijital Dönüşüm Srnicek, N. (2016). Platform Capitalism. Polity. Benkler, Y. (2007). The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom (9/23/07 ed.).

 

5 Kavramsal Çağda Bütünsel Medya Yaklaşımı Pink, D. H. (2006). A Whole New Mind: Why Right-Brainers Will Rule the Future. [Illustrated edition]. Epstein, D. (2019). Range: Why Generalists Triumph in a Specialized World.

 

6 Medya Etkisine Dayalı Strateji ve Topluluk Yönetimi Nelson, J. L. (2021). Imagined Audiences: How Journalists Perceive and Pursue the Public. Oxford University Press. Newman, N., Fletcher, R., Eddy, K., Robertson, C. T., & Nielsen, R. K. (2023). Digital News Report 2023. Reuters Institute.

 

7 Modern Gazetecilikte Yeni Nesil Teknikler: Dijital Hikaye Anlatımı ve Longform Gazetecilik Lassila-Merisalo, M. (2014). Story First—Publishing Narrative Long-Form Journalism in Digital Environments. Journal of Magazine and New Media Research, 15. Berning, N. (2011). Narrative Journalism in the Age of the Internet: New Ways to Create Authenticity in Online Literary Reportages.

 

8 İnternet Gazeteciliği için Yenilikçi CMS Çözümleri International Center for Journalists (ICFJ). (2019). The State of Technology in Global Newsrooms

 

9 Ara Değerlendirme / Haber Platformlarında Kullanıcı Deneyimi ve Kullanıcı Arayüzü Rızvanoğlu, Kerem. (2009). Herkes için Web: Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım

 

10 Dijital Gazetecilikte Yapay Zeka Uygulamaları, Araştırma ve Ürün Geliştirme Köppen, K. (2022). Reporting on Algorithms: How, Why, Flaws. International Journalism Festival. https://www.youtube.com/watch?v=8ETJcy0d170 Beckett, C. (2023). How newsrooms around the world use AI: a JournalismAI. Bedford-Strohm, J., Köppen, U., & Schneider, C. (2020). Ethics of Artificial Intelligence: Our AI Ethics Guidelines. https://www.br.de/extra/ai-automation-lab-english/ai-ethics100.html

 

11 Haber Merkezlerinde Proje Yönetimi ve Stüdyo Modeli Kwong, R. (2023). Project Management in Newsrooms.
12 İnternet Gazeteciliğinde Yeni İş Modelleri, Para Kazanma Stratejileri ve Girişimcilik Matteo S., Zotto C.D. (2015) “Native Advertising, or How to Stretch Editorial to Sponsored Content Within a Transmedia Branding Era”. In: Siegert G., Förster K., Chan-Olmsted S., Ots M. (eds) Handbook of Media Branding. Springer, Cham. Olsen, Ragnhild & Solvoll, Mona. (2018). Reinventing the business model for local newspapers by building walls. Journal of Media Business Studies. 15. 1-18. 10.1080/16522354.2018.1445160.

 

13 Konuk Konuşmacı  
14 Konuk Konuşmacı  
15 Final: Proje Sunumları ve Sınav  
15 Final: Proje Sunumları ve Sınav  
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Nigel Chapman, Digital Media Tools, Wiley, 2008

Digital Journalism: Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism, Kevin Kawamoto Rowman & Littlefield, 2003

Diğer Kaynaklar JenkinsH.,Convergence Culture:Where Old and New Media Collide,NYU Press,2006.

Journalism, Society and Politics in the Digital Media Era (Book): Nael Jebril, Stephen Jukes, Sofia Iordanidou and Emmanouil Takas (2020)

 

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Dijital medya hakkında akademik makaleler
Ödevler Çevrimiçi gazeteleri analiz edin
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı, Blog Çalışması Oluşturma

 

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Final Sınavı 1 50
Ders Uygulaması- Blog Çalışması 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Dönem İçi Çalışmaların Genel Nota Katkısı   50
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar.       X    
2 Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir.     X      
3 Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar.       X    
4 Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar.         X  
5 Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder.         X  
6 Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır.     X      
7 Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular.         X  
8 Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir.            
9 Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar.       X    
10 Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar.            

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 7 105
Ödev/Sunum 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Final     150
Toplam İş Yükü     6,1
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6

 

 

2