Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, yayıncılık ve haberciliğe odaklanarak dijital medya hakkında hem teorik hem de pratik bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Öğrenciler dijital medyanın gazetecilik mesleği üzerindeki etkisini öğreneceklerdir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yeni medya kavramını tanımlar | 1,2,5,6 | 1,2,3 | A,C |
2. Yeni medya alanındaki gelişmeleri saptar | 1,4,5,6 | 1,2,3 | A,C |
3. Geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş sürecini yorumlar | 1,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
4. Gazetecilik alanındaki teknolojik yeniliklerin altını çizer | 3,5,6 | 1,2,3 | A,C |
5. Dijital ortamda haber yapma pratiklerini edinir | 2,5,7,9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
1 | Giriş | ||
2 | Dijital medya kavramlarının açıklanması | Dijitalleşme ve Dijital Medyanın Temel Kavramlarına Giriş | |
3 | Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farklar |
Franklin, B., & Canter, L. (2019). Digital Journalism Studies: The Key Concepts. Routledge.
|
|
4 | Dijital Ekonomi ve Gazetecilikte Dijital Dönüşüm |
Srnicek, N. (2016). Platform Capitalism. Polity. Benkler, Y. (2007). The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom (9/23/07 ed.).
|
|
5 | Kavramsal Çağda Bütünsel Medya Yaklaşımı |
Pink, D. H. (2006). A Whole New Mind: Why Right-Brainers Will Rule the Future. [Illustrated edition]. Epstein, D. (2019). Range: Why Generalists Triumph in a Specialized World.
|
|
6 | Medya Etkisine Dayalı Strateji ve Topluluk Yönetimi |
Nelson, J. L. (2021). Imagined Audiences: How Journalists Perceive and Pursue the Public. Oxford University Press. Newman, N., Fletcher, R., Eddy, K., Robertson, C. T., & Nielsen, R. K. (2023). Digital News Report 2023. Reuters Institute.
|
|
7 | Modern Gazetecilikte Yeni Nesil Teknikler: Dijital Hikaye Anlatımı ve Longform Gazetecilik |
Lassila-Merisalo, M. (2014). Story First—Publishing Narrative Long-Form Journalism in Digital Environments. Journal of Magazine and New Media Research, 15. Berning, N. (2011). Narrative Journalism in the Age of the Internet: New Ways to Create Authenticity in Online Literary Reportages.
|
|
8 | İnternet Gazeteciliği için Yenilikçi CMS Çözümleri |
International Center for Journalists (ICFJ). (2019). The State of Technology in Global Newsrooms
|
|
9 | Ara Değerlendirme / Haber Platformlarında Kullanıcı Deneyimi ve Kullanıcı Arayüzü |
Rızvanoğlu, Kerem. (2009). Herkes için Web: Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım
|
|
10 | Dijital Gazetecilikte Yapay Zeka Uygulamaları, Araştırma ve Ürün Geliştirme |
Köppen, K. (2022). Reporting on Algorithms: How, Why, Flaws. International Journalism Festival. https://www.youtube.com/watch?v=8ETJcy0d170 Beckett, C. (2023). How newsrooms around the world use AI: a JournalismAI. Bedford-Strohm, J., Köppen, U., & Schneider, C. (2020). Ethics of Artificial Intelligence: Our AI Ethics Guidelines. https://www.br.de/extra/ai-automation-lab-english/ai-ethics100.html
|
|
11 | Haber Merkezlerinde Proje Yönetimi ve Stüdyo Modeli | Kwong, R. (2023). Project Management in Newsrooms. | |
12 | İnternet Gazeteciliğinde Yeni İş Modelleri, Para Kazanma Stratejileri ve Girişimcilik |
Matteo S., Zotto C.D. (2015) “Native Advertising, or How to Stretch Editorial to Sponsored Content Within a Transmedia Branding Era”. In: Siegert G., Förster K., Chan-Olmsted S., Ots M. (eds) Handbook of Media Branding. Springer, Cham. Olsen, Ragnhild & Solvoll, Mona. (2018). Reinventing the business model for local newspapers by building walls. Journal of Media Business Studies. 15. 1-18. 10.1080/16522354.2018.1445160.
|
|
13 | Konuk Konuşmacı | ||
14 | Konuk Konuşmacı | ||
15 | Final: Proje Sunumları ve Sınav | ||
15 | Final: Proje Sunumları ve Sınav | ||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Nigel Chapman, Digital Media Tools, Wiley, 2008
Digital Journalism: Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism, Kevin Kawamoto Rowman & Littlefield, 2003 |
Diğer Kaynaklar |
JenkinsH.,Convergence Culture:Where Old and New Media Collide,NYU Press,2006.
Journalism, Society and Politics in the Digital Media Era (Book): Nael Jebril, Stephen Jukes, Sofia Iordanidou and Emmanouil Takas (2020) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Dijital medya hakkında akademik makaleler |
Ödevler | Çevrimiçi gazeteleri analiz edin |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı, Blog Çalışması Oluşturma |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Ders Uygulaması- Blog Çalışması | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Dönem İçi Çalışmaların Genel Nota Katkısı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | |||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 7 | 105 |
Ödev/Sunum | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 150 | ||
Toplam İş Yükü | 6,1 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 |
2