Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders öğrencilerin uygulama derslerinde elde ettikleri bilgiyi ajans ortamında kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Derste haber toplantısı deneyimi, haber odası hiyerarşisi, yayına hazırlanan haber içeriklerinin kontrolü, farklı tür yayınlar için plan hazırlama gibi konular anlatılacak ve uygulanacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 7: Beyin fırtınası 12: Grup çalışması 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
C: Ödev, E: Proje/ Tasarım
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Haber merkezi ve haber ajansı işleyişini uygular ve çalışma planı hazırlar. | 2 | 1 | C |
2) Haberin üretim aşamalarını uygular, fotoğraf gibi görsel malzemelerin kullanımını pratik eder. | 7, 9 | 12 | C |
3) Yayın planı ve yayın takvimi tasarlar ve yayın hazırlama sürecini denetler. | 7, 9 | 1, 7, 15 | C, E |
4) Bir habercinin ihtiyacı olan işbölümünün ve haber kaynağının önemini belirtir. | 2, 8 | 7, 12 | C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Haber ajansı ve haber odasının yapısını anlatılması | |
3 | Ajans yayınlarını tanıtmak ve yayınlara göre gruplar oluşturmak | |
4 | Yayınlar için içerik tartışması ve haftalık program hazırlama | |
5 | Haber havuzundaki haberlerin farklı yayınlara göre sınıflandırılması | |
6 | Haber Toplantısı ve konu önerisi | |
7 | Haber Öneri dosyasının hazırlanması | |
8 | Midterm | |
9 | Haber malzemelerinin düzenlenmesi | |
10 | Haber toplantısı | |
11 | Haberden haber üretmek | |
12 | Yayınlar için haber üretim tekniklerini tartışma | |
13 | Haber toplantısı | |
14 | Haber dosyası hazırlama | |
15 | Haber üretimi | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders Notu verilecektir |
Diğer Kaynaklar | Yeditepe Haber Ajansı yayınları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | Öğrenciler haber toplantılarında karar verilen 4 farklı konuda 2 bireysel 2 tane de grup ödevi hazırlayacaklar. |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | - | - |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 10 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | - | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | ||||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | - | - | - |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Final | - | - | - |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
2