Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders öğrencilerin editöryel açıdan bilgiyi kullanma ve haber haline getirme aşamalarında etkili olan etkenleri tanımasını, yazı işlerindeki sınırlılık ve sorumlulukları öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Derste editörün sınırlılıkları, sorumlulukları, haber içeriklerindeki etkisi, basındaki mülkiyet yapısı içinde mesleki işlevi, haber içeriklerinin oluşmasında etkili olan güçlerle ilişkisi ve o güçlere mesleki tavrı gibi konular örneklerle anlatılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1- Ders, 2- Tartışmalı Ders, 12- Grup Çalışması, 14- Laboratuvar, 15- Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A- Sınav, C- Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Farklı haber türüne ve mecraya uygun haber dili uygulamaları yapar. | 1, 7 | 1, 14, | A |
2- Medya içeriklerinin hangi kurallara ve değişkenlere göre okunması gerektiğini bilir. | 3, 4, 8 | 1, 2, 12 | A, C |
3- Haber ve gerçeklik kavramlarını tartışır. | 1, 3 | 1, 2, 15 | A, C |
4- Haber kurulumunu etkileyen etmenleri tanımlar | 3, 4, 8 | 2, 12, 15 | A, C |
4- Haberin toplumsal sorumluluklarını tanımlar | 1, 3, 4, 8 | 1, 14, | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Kurumsal yapı içinde Editörlük | |
2 | Haberde içeriğinde editörün sorumluluk ve sınırlılıkları | |
3 | Örneklerle haber değeri | |
4 | Eşik bekçisi olarak Editör | |
5 | Gündem belirlemede Editörün rolü ve sorumluluğu | |
6 | Haber metninde etik ve yasal sorumluluk | |
7 | Dezenformasyon, misenformasyon: Yayın politikasının editöryel aşamalara etkisi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Redaksiyon ve uygulamalar | |
10 | Redaksiyon ve uygulamalar | |
11 | Deşifre teknikleri ve metin düzenleme | |
12 | Dil tercihinde ideolojik etkiler | |
13 | Haber içeriklerinde sermaye ve reklam ilişkisi: Sansür ve Oto-sansür | |
14 | Metin düzenlemede editöryel aşamalar | |
15 | Metin düzenlemede editöryel aşamalar | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notu sınıfta paylaşılacaktır |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | 2 ödev hazırlanacaktır |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 3 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | |||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 3 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2