Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, günlük sosyal hayatımızda ve iş dünyasında dijital iletişimi ve etkileşimi en uygun biçimde kullanabilme biçimlerini teorilere dayandırarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Dijital iletişim ve etkileşimin önemini anlamayı ve tartışmayı içerir. Dijital etkileşimin kriterlerini ve ölçeklerini tartışır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders,
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim disiplinindeki yeni teknolojik gelişmelerin etkilerinin altını çizer | 1,3 | 1,2 | A,C |
Yeni dijital dünya düzeni alanındaki gelişmeleri tanımlar. | 1,4,9 | 1,2 | A,C |
İletişim alanında yeni dijital fikirler ve fütüristtik yaklaşımlar kazanır. | 4,6,9 | 1,2 | A,C |
Dijitalleşmenin avantaj ve dezavantajlarını tartışır. | 1,3,9 | 1,2 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital İletişim ve Dijital Vatandaşlık |
Mossberger, K., Tolbert, C., & S. McNeal, R. (2007). Digital Citizenship: The Internet, Society,
and Participation. London, England: The MIT Press. |
2 | Web 1.0’dan Web 4.0’a kısa bir web tarihçesi | Tarihsel süreç içerisinde Web teknolojilerindeki gelişmeler tartışılacak |
3 | Etkileşim | Gibson, William (1998). “Neuromancer” (Çev. Melike Altıntaş) İstanbul: Sarmal Yayınları. |
4 | Sanal Gerçeklik | Lanier, Jaron. Minsky, M. Fisher, S. & Druin, A. (1989). “Virtual Environments And Interactivity: Windows To The Future”. ACM Siggraph Computer Graphics 23(5): 7-18. |
5 | Panoptikon | Erdoğdu, Ahu B., Tanrıkulu, K., (Mayıs, 2014) Panaptikon Düzenin Yeni Medya Ekonomisine Etkisi, Çanakkale:18 Mart Üniversitesi ISBN 978-605-4222-44-5 |
6 | Nesnelerin İnterneti | Alpaslan ,Delibalta (2018)Akıllı Nesnelerin Kişiselleştirilmiş Gerçek Zamanlı Pazarlamaya Yansımaları: Global Media Journal TR Edition, 9 (17)Güz/Fall 2018 |
7 |
Çevrimiçi
Platformlar |
Brennen, S., & Kreiss, D. (2014). Digitalization and digitization. Culture Digitally, September 8 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Günümüzün Çevrimiçi Toplulukları | ‘HER’ filmi seyredilecek |
10 | Dijital Hikaye Anlatıcılığı | WATPADD uygulamasının incelenmesi |
11 | Influencers | |
12 | İlgi Çekici Platformlar ve İlgi Çekici İçerikler | Watkins, C. S. (2009). The young and the digital: What the migration to social-network sites, games and anytime, anywhere media means for our future. Boston, MA: Beacon Press |
13 | Emojiler | Urcan,T (2020) UTILIZATION OF MOBILE ICONS AND EMOJIS IN DIGITAL DESIGN OF THE 21ST CENTURY’:Master thesis |
14 | Baudrillard ve Simülasyon Kuramı | Baudillard, Jean. (2014). “Simülakr ve Simülasyon” 7. Basım (Çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları |
15 | Fijital Kavramı | Ferhat,S.(2016) Dijital Dünyanın Gerçekliği, Gerçek Dünyanın Sanallığı Bir Dijital Medya Ürünü Olarak Sanal Gerçeklik, ISSN 2149-9446 Cilt 01 Sayı 02 Temmuz 2016 Dijital Medya Sayısı |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Compaine, B. M. (Ed). (2001). The digital divide: Facing a crisis or creating a myth? Cambridge, MA: MIT Press
Ferhat,S.(2016) Dijital Dünyanın Gerçekliği, Gerçek Dünyanın Sanallığı Bir Dijital |
Diğer Kaynaklar |
Alpaslan ,Delibalta (2018)Akıllı Nesnelerin Kişiselleştirilmiş Gerçek Zamanlı Pazarlamaya Yansımaları: Global Media Journal TR Edition, 9 (17)
Güz/Fall 2018 Erdoğdu, Ahu B., Tanrıkulu, K., (Mayıs, 2014) Panaptikon Düzenin Yeni Medya Ekonomisine Etkisi, Çanakkale:18 Mart Üniversitesi ISBN 978-605-4222-44-5 Lanier, Jaron. Minsky, M. Fisher, S. & Druin, A. (1989). “Virtual Environments And Interactivity: Windows To The Future”. ACM Siggraph Computer Graphics
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Dijital trendlerle ilgili akademik makaleler |
Ödevler | Günümüz çevrimiçi dünya düzenin tartışılacağı deneme yazıları |
Sınavlar | Ara sınav, final sınavı, deneme yazıları |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | |||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 2 |
Kısa sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
2