Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizce akademik yazım becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği:
Akademik yazımın temellerinin işleneceği dersin odağındaki başlıca konular; paragraf ve kompozisyonun yapısı, farklı kompozisyon türleri, bilimsel kaynaklardan yararlanma ve bu kaynaklara intihal yapmadan atıfta bulunma kurallarıdır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders; 2: Tartışmalı Ders; 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav; C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, akıcı ve tutarlı paragraflar yazar. | 3,7,9,10 | 1,2,15 | A,C |
2) Öğrenci yazdığı paragraflarda olgu, istatistik, alıntı gibi destekleyici ayrıntıları kullanır. | 3,7,9,10 | 1,2,15 | A,C |
3) Öğrenci farklı türlerde (kronolojik, neden/sonuç, karşılaştırma, tartışma vb.) akademik kompozisyonlar yazar. | 3,7,9,10 | 1,2,15 | A,C |
4) Öğrenci akademik kaynaklardan aldığı fikir ve bilgileri parafraz eder ve/veya özetler. | 3,7,9,10 | 1,2,15 | A,C |
5) Öğrenci akademik referans gösterme kurallarını intihale ve benzer diğer ciddi hatalara düşmeden uygular. | 3,7,9,10 | 1,2,15 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: dersin amacı ve kapsamı | |
2 | İntihal nedir? İntihalden nasıl kaçınabiliriz? | Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
3 | Paragrafın yapısı | Oshima & Hogue (2006), chapter 1 |
4 | Paragrafta akıcılık ve anlam bütünlüğü | Oshima & Hogue (2006), chapter 2 |
5 | Ödev teslimi I | |
6 | Kompozisyonun yapısı | Oshima & Hogue (2006), chapter 4 |
7 | Çeşitli kompozisyon türleri | Oshima & Hogue (2006), chapter 6, 7, & 9 |
8 | Ödev teslimi II | |
9 | Doğrudan ve dolaylı alıntılar | Oshima & Hogue (2006), chapter 3 |
10 | Ödev teslimi III | |
11 | Akademik kaynaklardan alınan bilgileri ve fikirleri parafraz etme ve özetleme | Oshima & Hogue (2006), chapter 8 |
12 | Ödev teslimi IV | |
13 | Akademik yazım süreci: taslak geliştirme, yazma ve son şeklini verme | Oshima & Hogue (2006), Appendix A |
14 | Metin içinde ve kaynakçada atıf yapma kuralları | Oshima & Hogue (2006), Appendix B & APA 7.0 Manual |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final ödevi teslimi |
Kaynaklar
Ders Notu | Oshima, A. & Houge, A. (2006). Writing Academic English (4th ed.). London: Pearson Longman. |
Diğer Kaynaklar | www.apastyle.apa.org |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsys.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | - | - |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 6 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | x | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | ||||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | x | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | x | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,8 | ||
Ders AKTS Kredisi | 2 |
1