Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Stajın amacı, (1) Çalışma alanıyla ilgili ilk elden bilgi edinmek, (2) Yeni profesyonel uygulamalar ve ilişkilerde bulunmak ve (3) Kavramsal bilgiyi işi çevresinde uygulamaktır.
Dersin İçeriği:
İletişim araç ve yöntemlerini sahada uygulama. Kurumsal kültürün önemine yönelik daha fazla farkındalık. Bulunulan alana dair beceriler. Sektör hakkında bilgi. Yapılan işin içeriğini, koordine edilen etkinlikleri/projeleri vs. kanıtlarıyla birlikte içeren portföy. Yapılan işleri, bu işlere dair beğenilen/beğenilmeyen yönleri, gözlemleri ve alınan dersleri içeren günlük.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
5: Problem Çözme, 9: Gösterim, 12: Grup Çalışması, 13: Saha Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
F: Performans Görevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Alana yönelik bilgisini ve özel becerilerini geliştirir. | 2, 7 | 5, 9, 13 | F |
2) İş tecrübesi kazanır. | 5 | 5, 12, 13 | F |
3) İşe girişlerde rakiplerine oranla daha avantajlı hale gelir. | 9 | 12, 13 | F |
4) Mesleğine dair iletişim ağı edinir. | 8 | 5, 12, 13 | F |
5) Tuttuğu günlük ve iş portföyü sayesinde yaptığı işlerin, tutumlarının, bilgisinin nasıl geliştiğini ve iletişim teorilerinin ve prensiplerinin uygulamaya ne şekilde aktarıldığını görür. | 2, 4, 7 | 5, 9, 12, 13 | F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğrencinin çalışma programını ve iş tarifini içeren ve hem öğrenci hem de Bölüm Staj Koordinatörü tarafından imzalanan Staj Anlaşma Formu’nun tamamlanması ve işe başlama | |
2 | İkinci çalışma haftası | |
3 | Üçüncü çalışma haftası | |
4 | Dördüncü çalışma haftası | |
5 | Beşinci çalışma haftası | |
6 | Altıncı çalışma haftası | |
7 | Yedinci çalışma haftası | |
8 | Sekizinci çalışma haftası – Koordinatör ziyareti | |
9 | Dokuzuncu çalışma haftası | |
10 | 10. çalışma haftası | |
11 | 11. çalışma haftası | |
12 | 12. çalışma haftası | |
13 | 13. çalışma haftası | |
14 | 14. çalışma haftası | |
15 | 15. çalışma haftası | |
16 | Son çalışma haftası – İş portföyünün ve günlüğün Bölüm Staj Koordinatörü’ne teslimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Bass, Carlo D., Write to Influence: Personal Appraisals, Resumes, Awards, Grants, Scholarships, Internships, Reports, Bid Proposals, Web Pages, Marketing and More, Gatekeeper Press, New York, 2017. Floyd, Kory & Michele Hammers, The Communication Internship: Principles and Practices, Kendall Hunt Publishing, New York, 2005. |
Diğer Kaynaklar | Baumeister, Jack, Networking to Internships and Careers: Handbook, Independently published, New York, 2018. Fry, Ronald W., Internships: Advertising, Marketing, Public Relations and Sales, Van Nostrand Reinhold Publishing, New York, 1990. Fry, Ronald W., Internships: Radio & TV, Broadcasting and Production, Van Nostrand Reinhold Publishing |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
İşveren tarafından doldurulan staj değerlendirme formları | 1 | 50 |
Koordinatör tarafından yapılan ziyaret değerlendirmesi | 1 | 20 |
Portföy ve günlük | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | - | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Seçmeli Ders |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | |||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | ||||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | |||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | |||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | |||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | Haftada 3 gün x 8 saat = 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev (Portföy ve günlük) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 384 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |
3