Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilerin gazetecilikle ilgili güncel ve özel konulardaki eleştirel anlayışlarını derinleştirmektir.
Dersin İçeriği:
Derste gerçeğin doğası, doğru ve kurmaca arasındaki karmaşa, etik, özel ve kamusal bilgi, gizlilik ve aleniyet, haber değeri ve içeriklere etkisi gibi haber yapma refleksini etkileyen özel kavramlar tartışılacak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 15: Ödev, 19: Konuk Konuşmacı,
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev,
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Gazetecilikle ilgili önemli konu başlıklarını tanımlar | 3, 5, 8 | 1, 2, 19 | A, C |
2) Medyanın sorunlarını ele alır | 3, 5, 8 | 1, 2, 15, 19 | A, C |
3) Medya endüstrisinin gelişim sürecini ifade eder | 3, 5, 8 | 1, 2, 15, 19 | A, C |
4) Bağımsız ve sınır ötesi medyayı yorumlar | 3, 5, 8 | 1, 2, 15, 19 | A, C |
5) Alandaki yeni kavramların altını çizer | 3, 5, 8 | 1, 2, 19 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 |
Basılı Gazeteler Ölüyor mu? Gazeteciliğin Geleceği |
|
3 | Gazetecinin Örgütlenme ve Hak Sorunu | |
4 | Haberden Eğlenceye: Medyadaki İşlevsel Dönüşüm | |
5 | Küresel Haber Tekelleri ve Tek Yönlü Haber Akışı | |
6 |
Medya ve Siyaset İlişkisi: Örnek Olay Watergate |
|
7 | Ara sınav | |
8 | Kamusal Yayıncılık ve Rekabet | |
9 |
Gazetecilik Etiği: Kaynak sorunu ve Judith Miller Olayı |
|
10 | İliştirilmiş Gazetecilik: Körfez Savaşları | |
11 | Medyanın Eşik Bekçiliği | |
12 | Örnek Olay İncelemesi | |
13 | Örnek Olay İncelemesi | |
14 | Örnek Olay İncelemesi | |
15 | Örnek Olay İncelemesi | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Madia Matters- Robert W. Chesney
Media Planning and Buying in the 21st Century- Ronald D. Geskey Sansürsüz Sansür- Nuri Kayış- Serhat Hürkan The Problem of the Media- Ronald D. Geskey The Real Watergate Scandal- Geoff Shepard
|
Diğer Kaynaklar | Ayrıca her hafta ile ilgili notlar paylaşılacaktır. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara sınav ve Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı (Yıl içi ödevler de eklenecektir) | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | ||||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | ||||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | |||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | ||||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | |||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | ||||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | ||||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | ||||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
4