Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders, öğrencilerin dili kullanma ve kontrol etme yeterliliğini kazanmalarını, bu alanda kendilerini geliştirmelerini ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Derste, konuşmanın temel prensipleri ve ses kontrolü, metin okuma ve haber sunumunda vurgu, tonlama, vücut dilinin kullanımı, haber sunumu gibi konular uygulamalı işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay İncelemesi, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Presentation, C: Ödev, E: Proje, F: Performans Görevi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Anadilin önemini kavrar ve kullanım özelliklerini tanımlar. | 1, 2 | 1, 2, 12 | A, C |
2) Etkili iletişim için gerekli yetenekleri sınıflandırır | 1, 5, | 1, 12 | A, B, F |
3) Görsel mecralara ait teknik kavramları kullanır. | 1, 2, 5, 7 | 1, 2, 3, | A, B, C |
4) Görsel mecralar için haber hazırlama ve sunma tecrübesini oluşturur | 2, 7, 9 | 12, 15 | B, C, F |
5) Mesleki dilin özelliklerini analiz eder ve günlük dille farklılıkları ölçer. | 2, 7 | 2, 12, 15 | A, C, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Türkiye Türkçesinin kuralları | |
3 | Ses ve nefes: Diyaframın kullanımı ve denetimi | |
4 | Fonetik ve artikülasyon | |
5 | Vurgu ve tonlama: Kelime ve cümle | |
6 | Seslendirmede temel kurallar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Spikerliğin kuralları ve özellikleri | |
9 | Haber ve redaksiyon kuralları | |
10 | Gündem | |
11 | Program anons çeşitleri ve uygulamaları | |
12 | Röportaj teknikleri ve uygulamaları | |
13 | Canlı yayın uygulamaları | |
14 | Beden dili kullanımı ve denetimi | |
15 | Haber sunum uygulamaları | |
16 | Haber sunum uygulamaları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar |
·Taşer, Suat (2015). Konuşma Eğitimi, İstanbul: Pegasus Yayınları.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Google Classroom |
Ödevler | Google Classroom |
Sınavlar | Google Classroom |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Sözlü/Sunum | 2 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İletişimin temel kavramlarını, prensiplerini ve teorik yaklaşımlarını tanımlar. | X | ||||
2 | Gazetecilik mesleğini tanımlar; alanıyla ilgili araştırma ve bilgiyi kullanma, işleme ve yayma becerisini gösterir. | X | ||||
3 | Disiplinler arası konularda bilgi sahibi olur ve edinilen prensipler ışığında kitle iletişim araçlarının toplumsal etkilerini ve işlevlerini yorumlar. | X | ||||
4 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları ele alır. Bu kavramları gazetecilik mesleğiyle yerel, ulusal ve uluslararası boyutta ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5 | Toplumsal, siyasal, hukuki, kültürel, tarihsel ve ekonomik gelişmelerle gazetecilik alanı arasında ilişki kurar ve çağdaş toplumlarda gazeteciliğin gücünü ve önemini analiz eder. | X | ||||
6 | Medyanın tarihsel gelişim sürecini yorumlar, basının tarihi olay ve olgular üzerindeki etkilerini açıklama becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Gazetecilik alanında edindiği teknik ve teorik disiplini kullanarak metinleri ve görselleri farklı medya ortamlarına uygular. | X | ||||
8 | Medya kuruluşlarının örgütsel, hukuki, finansal yapısını bilir ve medyayı hukuk ve etik kodları çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9 | Yeni iletişim teknolojilerini gazetecilik pratiğiyle ilişkilendirir ve dijital ortama uygun yazılı ve görsel içerik hazırlar. | X | ||||
10 | Gazetecilik alanında araştırma ve veri oluşturma yöntemlerini ele alır; bu disiplindeki bilgiyi bilimsel makaleler hazırlar. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sunum | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri