Skip to main content

Prof. Billur Ülger

Billur ulger

Prof.

Billur Ülger

bulger@yeditepe.edu.tr

Faculty of Communication

Bölüm
  • Advertising Design and Communication Undergraduate Program
Academic Duties
  • 2016
    PROFESÖR

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ

  • 2009
    DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ

  • 2006
    YARDIMCI DOÇENT

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİMİ BÖLÜMÜ

Education Information
  • 1988-1992
    Lisans

    İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ

    İNSANİ BİLİMLER VE EDEBİYAT FAKÜLTESİ AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI PR. (İNGİLİZCE) (ÜCRETLİ)

  • 1993-1995
    Yüksek Lisans

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ HALKLA İLİŞKİLER ANABİLİM DALI

  • 1995-1999
    Doktora

    MARMARA ÜNİVERSİTESİ

    İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ HALKLA İLİŞKİLER ANABİLİM DALI

Books
  • Strategic Communication for Non-Profit Organisations: Challenges and Alternative Approaches

    ÜLGER BİLLUR,ÜLGER GÜRDAL, Yayın Yeri: Vernon Press, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2016 Bilimsel Kitap
  • İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Görsel Metin Çözümleme

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Ütopya, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2012 Bilimsel Kitap
  • Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi

    ÜLGER GÜRDAL,ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Beta, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2015 Bilimsel Kitap
  • Propaganda Algı İdeoloji ve Toplum İnşasına Dair İncelemeler

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Beta, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2015 Bilimsel Kitap
  • Digital Transformations in Turkey

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Rowman and Littlefield, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2015 Bilimsel Kitap
  • Communication Ethics in a Connected World

    HÜRMERİÇ PELİN,ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: P. I. E. Peter Lang, Sayfa Sayısı: , ISBN:

    2015 Bilimsel Kitap
  • İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler The Big Business

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Der Yayınları, Sayfa Sayısı: 340, ISBN: 975353313-6

    2003 Ders Kitabı
Articles
  • Yeditepe Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

    Ülger Billur, Sabuncuoğlu Burcu, Yayın Yeri: Yeditepe Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2007

    Ulusal Hakemli Endekste taranmıyor Özgün Makale
  • Journal of Marketing Communications

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Journal of Marketing Communications, 2011

    Uluslararası Hakemli AHCI Özgün Makale
  • 4 Uluslararası Sinop Bienali Kitabı

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: 4. Uluslararası Sinop Bienali Kitabı, 2014

    Uluslararası Hakemsiz Özgün Makale
  • Journal of Food Products Marketing

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Journal of Food Products Marketing, 2009

    Uluslararası Hakemli AHCI Özgün Makale
  • ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Pİ, 2012

    Ulusal Hakemsiz Özgün Makale
  • Journal of Human Values

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Journal of Human Values, 2005

    Uluslararası Hakemli AHCI Özgün Makale
  • Verimlilik Dergisi

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Verimlilik Dergisi, 2001

    Ulusal Hakemsiz Özgün Makale
  • Pazarlama Dünyası

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Pazarlama Dünyası, 2001

    Ulusal Hakemsiz Özgün Makale
  • Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2002

    Ulusal Hakemli iletişim Özgün Makale
  • Pazarlama Dünyası

    ÜLGER BİLLUR, Yayın Yeri: Pazarlama Dünyası, 2003

    Ulusal Hakemsiz Özgün Makale
Presentations
  • Şiddet, Dil ve İletişim

    ÜLGER BİLLUR(03.04.2021), Yayın Yeri: Etiler Lions Kulübü Kadın İçin E-Zirve: Kadına Saygıya Evet,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • Yeni Nesil İletişim

    ÜLGER BİLLUR(27.04.2018), Yayın Yeri: TÜHİD Anadolu Buluşmaları,

    Ulusal
  • Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya

    ÜLGER BİLLUR(29.11.2017), Yayın Yeri: Geçmişten Geleceğe Halkla İlişkiler Sempozyumu,

    Ulusal
  • Ethics Statements of Public Relations Agencies in Turkey How Do Turkish PR Agencies Present Themselves on the Web

    HÜRMERİÇ PELİN,ÜLGER BİLLUR(29.09.2014), Yayın Yeri: EUPRERA Annual Congress: Communication Ethics in a Connected World,

    Uluslararası Özet bildiri
  • The Language of Competence in the Historical Discourse of Company Websites

    ÜLGER BİLLUR,ÜLGER GÜRDAL(01.10.2015), Yayın Yeri: EUPRERA Annual Congress: The Management Game of Communication,

    Uluslararası Özet bildiri
  • A Comparison between Public Relations and Advertising Students’xx Perceptions of Communication Ethics

    ÜLGER BİLLUR,ÜLGER GÜRDAL(29.09.2016), Yayın Yeri: EUPRERA Annual Congress: How Strategic Communication Shapes Value and Innovation in Society,

    Uluslararası
  • Constructing Organisational Identities on the Web A Case Study of the Presidency of Religious Affairs in Turkey

    ÜLGER BİLLUR,ÜLGER GÜRDAL(01.12.2015), Yayın Yeri: ECREA Organisational and Strategic Communication Section: Strategic Communication for Non-Profit Organisations-Challenges and Alternative Approaches,

    Uluslararası Özet bildiri
  • Ekonomi Turizm İlişkisi Bağlamında 2001 Şubat Krizinin Türk Turizm Sektörüne Etkileri ve Türkiye nin Turistik İmajının Bir Değerlendirmesi

    Ülger. Billur, Ülger. Gürdal(), Yayın Yeri: 2. Ulusal Türkiye Turizmi Sempozyumu,

    Ulusal Tam metin bildiri
  • To Go or Not to Go The Role of Mass Communication in Tourists Decision Process

    Ülger Billur, Ülger Gürdal(), Yayın Yeri: Tourism and Photography: Still Visions-Changing Lives,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Akhism as a Non Governmental Association Model in the History of the Turkish Nation and an Assessment of Today s Business Ethics A Relationship or a Contradiction

    Ülger Billur, Ülger Gürdal(), Yayın Yeri: 11th Annual International Conference on Advances in Management,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Nükleer Gücü Tutundurma Çabalarının Kantçı Perspektifte İrdelenmesi Kuruluşların Vicdanı Olarak Halkla İlişkiler ve Nükleer Gücün Masumiyet Sorunu

    ÜLGER BİLLUR(), Yayın Yeri: 1. Uluslararası Türkiye İş ve Meslek Ahlakı Kongresi,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • The Painted Representation of the Ürgüp Region To What Extent Can TV Series Attract Tourists

    ÜLGER BİLLUR(), Yayın Yeri: Tourism and Performance: Scripts, Stages, and Stories,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Mauss un Armağan Değişimi Kuramı ve Çift Yönlü Simetrik Halkla İlişkiler Halkla İlişkilerde Karşılıklı Fayda İlkesine Dair Bir Değerlendirme

    ÜLGER BİLLUR(), Yayın Yeri: Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • A Semiotic Approach to Marketing Sea Sand Sun Holidays in Turkey

    ÜLGER BİLLUR(), Yayın Yeri: Resorting to the Coast: Tourism Heritage and Cultures of the Seaside,

    Uluslararası Tam metin bildiri
  • Burjuva Değerlerin İnşası ve Masallar La Fontaine Masallarındaki Burjuva Görünümler

    ÜLGER BİLLUR(), Yayın Yeri: International Symposium on Language and Communication: Research Trends and Challenges,

    Uluslararası Tam metin bildiri
Courses

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021Mezuniyet Projesiİngilizce3
2019-2020Mezuniyet Projesiİngilizce3
2020-2021Pazarlamaya Girişİngilizce3
2020-2021Kültürel Çalışmalarİngilizce3
2020-2021Pazarlama İlkeleriİngilizce3
2019-2020Kültürel Çalışmalarİngilizce3
2019-2020Pazarlama İlkeleriİngilizce3
2013-2014Pazarlama Yönlü Halkla İlişkilerİngilizce3
2013-2014Kurumsal İletişim Uygulamalarıİngilizce3
2013-2014Pazarlama İlkeleriİngilizce3
2013-2014Mezuniyet Projesi 2İngilizce4
2013-2014Reklamcılıkta Kültürel Çalışmalarİngilizce3
2013-2014Pazarlama İlkeleriİngilizce3
2012-2013Mezuniyet Projesi 2İngilizce4
2012-2013Reklamcılıkta Kültürel Çalışmalarİngilizce3
2012-2013Pazarlama İlkeleriİngilizce3
2011-2012Mezuniyet Projesi 2İngilizce4
2011-2012Kurumsal İletişim Uygulamalarıİngilizce3
2011-2012Kitle İletişime Girişİngilizce3
2011-2012Mezuniyet Projesi 2İngilizce4
2011-2012Reklamcılıkta Kültürel Çalışmalarİngilizce3
2011-2012Pazarlama İlkeleriİngilizce3
2011-2012Pazarlama İlkeleriİngilizce3

DönemDers AdıDiliSaat
2020-2021Tezİngilizce3
2019-2020Tezİngilizce3
2020-2021Seminerİngilizce3
2019-2020Seminerİngilizce3
2013-2014Doktora Tezİngilizce3
2013-2014Doktora Tezİngilizce3
2013-2014Doktora Tezİngilizce3
2012-2013Doktora Tezİngilizce3
2012-2013Doktora Tezİngilizce3
2011-2012Kütürel Çalışmalar ve Reklamİngilizce3
Supervised Theses

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2018AYHAN EMREThe logic of the fetish in consumption society: Commodification in advertising imagesYeditepe Üniversitesi

YılHazırlayan Ad SoyadTez AdıÜniversite
2016GÖZDEThe role of preschool children's food packaging design in the communication processYeditepe Üniversitesi
2018GÜLReading the media over Bourdieu's critical sociological perspective: "Seda Sayan the Sultan of mornings" television programYeditepe Üniversitesi
2024BERNAThe reconstruction of the national identity in media: The example of Doctor Who TV serialYeditepe Üniversitesi
2024HANDANThe communication dimension of art: Reflections of curatorship in TurkeyYeditepe Üniversitesi
2024EBRUArtificial intelligence's reproduction of big data-based race and ethnicity discrimination: An evaluation via Google search engineYeditepe Üniversitesi
2021NEVRİYEThe role of global advertising networks in media planning: An assessment of international media agencies in TurkeyYeditepe Üniversitesi
2025HANDETHE ROLE OF PRODUCT PLACEMENT IN TURKISH TV AND DIGITAL PLATFORM SERIALS WITHIN THE PERSPECTIVE OF CUSTOMER-BASED BRAND EQUITYYeditepe Üniversitesi
Memberships
  • Avrupa Kültür Derneği

    Üye 2004

Administrative Duties
  • 2017
    Bölüm Başkanı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2017
    Dekan

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2015
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2010
    Bölüm Başkan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2009
    Dekan Yardımcısı

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

  • 2009
    Fakülte Kurulu Üyeliği

    YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ

Experience Outside the University
  • Trakya Üniversitesi

    1994 Diğer
  • Citibank NA

    İhracat Kredileri alanı

    1992 Diğer