Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Tarihsel süreçte etik felsefenin gelişimini, aldığı anlamları, farklı etik kuramları ve filozoflarını, bu felsefelerin günümüze yansımasını ve geçerliliğini anlatıp tartıştırarak, öğrencilere kendi dünya görüşlerini oluşturmaları için ipuçları vermek; meslek yaşamlarında ahlak kuralları çerçevesinde davranmalarını teşvik etmek.
Dersin İçeriği:
Aristotle, Confucius, Makyavel, Kant, J.S.Mill, J.Bentham, D.Hume, J.Fletcher, j.Wilson, T.Hobbes, J.J.Rousseau, J.P.Sartre, F. Nietzche, Kierkegaard, C.Christians gibi filozofların etik kuramlarını; ve Kadın Hakları ve etiği, Irk Ayrımcılığı ve İnsan Hakları, ve Hayvan Hakları ve etiği gibi günümüzün etik problemlerini, iletişim öğrencisinin ilgi alanı ölçüsünde inceleyip tartışmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Yanıt
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Etiğin anlamına ilişkin temel problemleri tanır ve tartışır. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
2) Etik ve özgürlük bağlantısını anlamaya başlar. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
3) Deontolojik, Teleolojik, ve Subjektivist etik felsefeleri arasındaki farkları ayırt eder. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
4) Erdemler etiği, Faydacılık etiği, Etik Mutlakçılık, Durumsal etik, Sosyal Sözleşme etiği, Varoluşçu etik, Komüniteryan etik, Relatif etik gibi temel etik anlayışlar hakkında fikir sahibidir. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
5) Etik kuramları, kendi meslek etiğine bağlamayı ve yorumlamayı öğrenir. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
6) Etik, Ahlak, Moral gibi kavramları birbirinden ayırır. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
7) Kadın hakları, insan hakları, hayvan hakları, ırk ayrımcılığı gibi çağımızın sorunları ve tartışma konuları hakkında bilgi sahibi olarak tartışabilir. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
8-Etik olan ile yasal olan arasındaki ayrımı bilir. | 3, 7, 9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, etik tanımları, bireysel etik-sosyal etik, etik ve özgürlük | Ders notları |
2 | Deontolojik etik, Teleolojik etik, Subjektif etik ayrımı | Kitaplar, ders notları |
3 | Erdemler etiği; ve Kültürel Relativizm konuları | Kitaplar, ders notları |
4 | Etik Subjektivizm, Din Ahlakı, Etik Egoizm | Kitaplar, ders notları |
5 | Makyavel etiği | Kitaplar, ders notları |
6 | J.S.Mill ve Faydacılık Etiği | Kitaplar, ders notları |
7 | Immanuel Kant ve Etik Mutlakçılık | Kitaplar, ders notları |
8 | ARA SINAV | |
9 | Antinomian etik, Durumsal etik, İçgüdüsel etik | Kitaplar, ders notları |
10 | J.J. Rousseau ve Sosyal Sözleşme etiği | Kitaplar, ders notları |
11 | Varoluşçu etik, Komüniteryan etik, Liberalist etik | Kitaplar, ders notları |
12 | Hayvan Hakları ve etiği, İnsan Hakları ve Irk Ayrımcılığı | Kitaplar, ders notları |
13 | Kadın Hakları ve Feminizm | Kitaplar, ders notları |
14 | Habercilik Meslek Etiği | Kitaplar, ders notları |
15 | Reklamcılık meslek etiği; Halkla İlişkiler Meslek etiği | Kitaplar, ders notları |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
A.David Gordon, J.M. Kitross, J.C. Merrill, W. Babcock, M. Dorsher, Controversies in Media Ethics, 3rd Edition, N.Y. 2011.
Russ Shafer-Landau, The Fundamentals of Ethics, Oxford University Press, 2018. Barbara MacKinnon, Andrew Fiala, Ethics: Theory and Contemporary Issues, Australia, 2018. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | ||
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Radyo, televizyon ve sinemaya özgü kavramlar, kuramlar, yöntemler ve çalışma alanlarına dair temel bilgileri beşeri ve sosyal bilimlerin bulgu ve kuramlarıyla ilişkilendirerek tanımlar. | X | ||||
2 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki üretim sürecinde uyumlu ve verimli bir ekip çalışmasının gerektirdiği sorumluluk alma, etkin katılım, koordinasyon ve planlama becerilerini gösterir. | |||||
3 | Pratik ve teorik derslerde edinilen uzmanlığa yönelik güncel bilgi ve becerileri sentezleyerek alana özgü çeşitli anlatı formlarında ve türlerde mesleki standartlara uygun üretim yapar. | X | ||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin metin yazarlığı, görüntü yönetmenliği, kurgu, ses tasarımı, yapım ve yönetim, medya işletmeciliği gibi farklı alanlarında yurtiçi ve yurtdışında görev yapabilecek düzeyde mesleki bilgi sahibi olur. | |||||
5 | Medya profesyonellerinin gözetmesi gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleriyle bütünleştirerek yayıncılıkta sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
6 | Radyo, televizyon ve sinemanın üretim ve yayın süreçlerindeki kurumsal işleyiş ve yönetime ilişkin bilgi ve becerileri kamu yararıyla ilişkilendirerek kavrar. | X | ||||
7 | Kurumsal yapılanmasından ürünlerine kadar geniş bir yelpazede radyo, televizyon ve sinema alanlarını kültürel, sanatsal, ekonomik ve toplumsal ilişkiler bağlamında analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanlarıyla ilgili konularda görsel, işitsel ve yazılı veri toplama, araştırma yapma, değerlendirme, raporlama ve yaratıcı çözüm önerileri sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Sanat, kültür ve medya alanında ulusal ve küresel düzeydeki yeni teknolojileri, gelişmeleri ve fikirleri takip ederek radyo, televizyon ve sinemada özgün projeler tasarlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | |||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
2