• Türkçe
  • English

Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerinin düzenlediği “Marka Zirvesi”, markaların zirvesindeki isimleri ağırladı

Dünyada ve Türkiye’de markaların stratejileri ve bu amaçla gerçekleştirdikleri iletişim faaliyetlerinin ele alındığı Marka Zirvesi’nde, marka isimlerin yanı sıra zirvedeki markaların temsilcileri iki gün boyunca öğrencilere deneyimlerini aktardı, tüyolar verdi.

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi Yüksek Lisans Programı öğretim görevlisi Dr. Duygu Aydın Aslanerkoordinatörlüğünde öğrenciler tarafından organize edilen zirve, üniversitenin Güzel Sanatlar Konferans Salonu’nda, 6-7 Aralık tarihlerinde yapıldı.

Zirvenin açılışında konuşan Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Billur Ülger, “marka” kelimesinin kökenini anlatarak bugün de kökenine uygun bir şekilde bu kelimeyi iz bırakmak, çeşitli göstergeler aracılığıyla farklılaşmak ve farkımızın fark edilmesini sağlamak anlamlarıyla kullandığımızı ifade etti. Amazon şirketinin kurucusu Jeff Bezos’un, “Markanız siz odada değilken arkanızdan konuşulandır” sözünü anımsatan Ülger, “O zaman, mademki arkamızdan konuşulacak, bundan kaçış yok, hangi endüstride iş görüyor olursak olalım insanlara konuşmaları için ilginç başlıklar vermeliyiz” dedi.

 

 

“Eğitim Konusunda Büyük Sıkıntıdayız”

Zirvenin ilk konuşmacısı Teknik Direktör Yılmaz Vural, para ve enerji olduğuna ancak başarı olmadığına dikkat çekerek “Çünkü eğitim konusunda büyük sıkıntıdayız… Kimse aptal değil, öğretirseniz herkes öğrenir. Öğrenirlerse, bir de kendi yaratıcılıkları varsa herkes her şeyi yapabilir” ifadelerini kullandı.

beIN Sports Yorumcusu /Milliyet Gazetesi Köşe Yazarı Şansal Büyüka da, eğitimin karşılık bulmadığı bir dönemden geçtiğimizi vurgulayarak “Liyakatten çok sadakatin öne çıktığı bir dönemdeyiz” dedi. İletişim alanında çalışmanın çok büyük fedakarlık gerektirdiğini dile getiren Büyüka, “Televizyonculuk asla rol kesmeyi kabul etmez, çok konuşun ama kısa konuşun ve mutlaka sıradışı bir şey yaratın” dedi. 

“Çalışanları Marka Elçisi Yapın”

Konferansta daha sonra bir sunum gerçekleştiren Power Of Happiness Platformu’nun Kurucusu Tijen Mergen de, “Markanın yeni sahibi artık tüketiciler. Ne yaparsak yapalım Tüketiciyi artık çok iyi anlamamız gerekiyor… Çalışanlar çok önemli. Onların birer marka elçisi olması için büyük gayret sarf etmek gerekiyor. Hikâyeler sihirli formülümüz. Hikâye koleksiyoncusu olmaya başlayın” önerilerinde bulundu.

Satan Fikirler İçin Altı Kural

M.A.R.K.A. Reklam Ajansı CEO’su Hulusi Derici ise kahkahalarla izlenen sunumunda tüketici gözünde bir markayı rakiplerinden ayıracak olan reklam, pazarlama ve iletişim için gerekli olan temel ilkeleri örnekleriyle anlattı. Derici, “satan” fikirlerin özelliklerini şöyle sıraladı: “Beklenmediklik, somutluk, güvenilirlik, duygu barındırması, hikâyesinin olması ve basitlik.”

“Meşruluk Aklınızdan Çıkmamalı”

Zirvenin ikinci gününde ise Markam Danışmanlık CEO'su Güven Borça, Yubai Creative Brands CEO'su Yunus Baran, Marka Danışmanı Dilek Özman ilk oturumun konuklarıydı. Baran konuşmasında, “Meşruiyet ve meşruluk aklımızdan hiç çıkmamalı” dedi.

Devam eden saatlerde Marka Zirvesi’nin konuğu olan Filli Boya Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burak Basmacı da sunumunda hedef kitleye, doğru zamanda ve mecrada ulaşmanın öneminin yanı sıra sosyal medyayı kaliteli yönetmenin önemine işaret etti.

“Yaptığımız Delilik Olarak Görüldü”

Kafa Dergisi İmtiyaz Sahibi/Gazeteci Candaş Tolga Işık ise yazılı medyanın öldüğü yönündeki söylemlerin doğru olmadığını ancak gerileme yaşadığını kaydederek şöyle devam etti:

“Biz Kafa dergisini çıkarma fikrini paylaştığımızda yaptığımız delilik olarak görüldü. Ortalama iki yılda sadece bir kitap okunan ülkemizde bu ilgi bizi şaşırttı.”

Zirvenin son konuğu Sabah/ATV Marka ve Pazarlama Grup Başkanı Sinan Köksal mesaj bombardımanına rağmen markanın nasıl öne çıkarılabileceğini anlattı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

paylaş